Mateusz, pierwsze, najważniejsze pytanie - jak wyglądają przygotowania na niespełna trzy dni przed imprezą? Wszystko dopięte na ostatni guzik?

Aktualnie skupiamy się na testowaniu wszystkich komputerów i sieci. Najwięcej czasu zajmują testy, ponieważ nie chcemy aby przez przypadek jakiś drobny błąd spowodował niepotrzebne i nie szczególnie lubiane opóźnienia. Zostało jeszcze kilka niewielkich zmian do zrobienia na salach, tak aby grający jak i odwiedzający czuli się na tyle komfortowo na ile to możliwe.
Wczoraj udało się nam rozlosować grupy do League of Legends, jeśli chodzi o Counter Strike Global Offensive to planujemy losowanie zrobić w czwartek.

 

Jesteś jednym z organizatorów, za co odpowiedzialna jest Twoja osoba?

Generalnie jestem odpowiedzialny za koordynowanie wszystkiego a w szczególności kwestii związanych z finansami i „papierkową robotą”. Całe szczęście nie pracuję sam dlatego też poszczególne rozgrywki odbywać się będą pod opieką zaufanych osób. Tworzenie takiego eventu z pozoru wygląda dość prosto, chociaż każda ze znajdujących się na miejscu rzeczy czasem okupiona jest stertą pozwoleń i innych papierów. W związku z tym, że Cracow Game Spot organizowany jest na państwowej uczelni tej pracy było więcej. Sprawy takie jak rezerwacja sali czy wynajem komputerów trzeba było załatwiać prawie pół roku wcześniej. Całe szczęście wszystko się udało.


Wiele osób jest nieco zniesmaczona tym, że zrezygnowaliście z gry Starcraft II, co tak naprawdę zadecydowało o braku tego RTS'a? Większość graczy ze sceny była ponoć zainteresowana wzięciem udziału w rozgrywkach.

Rezygnacja była spowodowana głównie brakiem realnego zainteresowania ze strony graczy. Niestety ale lista poprawnie zarejestrowanych osób była zbyt mała aby rozegrać turniej. Reakcja ze strony sceny SC2 była dla nas niezrozumiała. W momencie ogłoszenia zapisów do turnieju pojawiło się wiele komentarzy w których zarzucano, że tego typu eventy w Krakowie już miały miejsce i niestety sporo osób zostało oszukanych. Wielu graczy wyszło z założenia, że na naszym evencie również będą miały miejsce podobne zadarzenia. Oczywiście w przyszłych edycjach ponowimy próby organizacji takiego turnieju i liczymy, że zostaniemy nieco cieplej przyjęci niż tym razem.

 

Na kilka tygodni przed wydarzeniem, z powodu braku SC2 postanowiliście dodać grę Counter Strike: Global Offensive, dlaczego zdecydowaliście się akurat na tę platformę?

Po odwołaniu turnieju SC2 wiedzieliśmy, że należy dać szansę innym graczom. Wyszliśmy z założenia, że warto połączyć w jednym evencie dwie zupełnie inne, a zarazem tak bliskie sobie gry. Counter Strike Global Offensive to z pewnością jeden z najbardziej rozpoznawalnych tytułów gier typowo esportowych, skierowanych zarówno do casualowych graczy jak i tych, którzy chcą swoją grę przenieść na poziom profesjonalny. Zauważyliśmy, że w Polsce odbywa się zbyt mało eventów w których gracze CS:GO mogą pokazać swoje umiejętności, stąd też taka, a nie inna decyzja o zorganizowaniu turnieju.

 http://allplay.pl/uploads/articles/cgs_zdjecie01.jpg

CGS 2012 - rywalizacja pomiędzy graczami w grze Wolfenstein: Enemy Territory

Ostatnim razem, podczas rozgrywek w Krakowie zorganizowaliście turniej dla graczy sceny Wolfenstein: Enemy Territory. Tym razem zabrakło tego tytułu, a przecież pamiętamy, że zainteresowanie rok temu było całkiem duże. Dlaczego teraz zabrakło tego klasyku?


Wolfenstein Enemy Territory to gra która jest szczególnie bliska mojemu sercu. Przez wiele lat śledziłem scenę tej gry, ale niestety z każdym rokiem było coraz gorzej. Gdy tylko mieliśmy możliwość zorganizowania poprzedniej edycji stwierdziłem, że warto by było dać szansę staremu Wolfowi i zorganizować coś dla tej sceny. Ku mojemu zaskoczeniu pojawiło się, aż 14 sześcioosobowych teamów z czego dwa były europejskimi mixami. Myślę, że warto od czasu do czasu wrócić do starych gier gdyż często w porównaniu z ich młodszymi konkurentami oferują dużo lepszą zabawę.
Niestety nie zawsze jest tak jakby się chciało i musieliśmy wykluczyć grę z planu na CGS2013 chociaż pierwotnie była na liście. Scena z roku na rok się kurczy i w sumie zostało tylko kilka profesjonalnych ekip, głownie europejskich (którym nie opłacałoby się przyjechać na turniej do polski). Liczę, że niektóre projekty fanów W:ET takie jak ETLive dadzą drugie życie tej grze… ale to póki co tylko marzenia ;)


Podczas zeszłorocznej edycji był problem z klimatyzacją na sali, w której znajdowali się gracze, czy tym razem zadbaliście o to, aby w razie większego upału zapewnić komfort zawodnikom?

Tutaj dokładamy wszelkich starań aby temperatura była dużo niższa. Niestety ale akurat sala przeznaczona dla graczy ma swoje lata i pewnie jest starsza od niektórych zawodników. Dzięki podziałowi na dwie sale oraz poprzez przyznawanie akredytacji dla redaktorów chcemy uniknąć zeszłorocznych problemów. W tym roku mamy mniej komputerów oraz większą przestrzeń dla graczy oraz redaktorów, także nie powinno być większych problemów z temperaturą . Najlepiej będą mieli widzowie, ponieważ sala w której przyjdzie im oglądać stream z poszczególnych meczów jest w pełni klimatyzowana.

 

Cracow Game Spot to tak naprawdę jeden z większych lanów w rejonie małopolski, macie zamiar wprowadzić CGS na stałe w kalendarz imprez esportowych w Polsce?

Bardzo byśmy chcieli aby Cracow Game Sport odbywało się cyklicznie przynajmniej raz w roku. Staraliśmy się aby nasz event nie odbywał się w czasie innych lanów, śledziliśmy kalendarium na tyle na ile się dało aby znaleźć swoje miejsce w czasie. Myślę, że gdyby CGS miał się odbywać cyklicznie to właśnie byłby to zazwyczaj ostatni weekend lipca.

 

Ok, z mojej strony to tyle, dzięki za odpowiedzi na te kilka pytań. Miejmy nadzieje, że druga edycja Cracow Game Spot wypadnie po waszej myśli, a sami zawodnicy będą zadowoleni z przebiegu całego eventu. Jeżeli chciałbyś coś jeszcze dodać, bardzo proszę.


Ja także dziękuje za wywiad. Również mam nadzieję, że wszystko pójdzie bardzo dobrze. Po naszych testach myślę, że nie powinno być żadnych większych problemów. Liczymy, że opóźnienia jeśli wystąpią to nie będą irytujące i zostaną szybko nadgonione. Korzystając z możliwości chciałem pozdrowić ekipę pomagającą tworzyć nasz event, między innymi dla battle, zajonsss’a, Inside’a, Trausi’ego, Sierhuna i Leo.