1. Rozgrywka meczowa:

•    Wszystkie mecze rozgrywane są przy pomocy gry FIFA 12 (wersja PS3) wraz wraz z oficjalnymi aktualizacjami wyprodukowanymi przez firmę Electronics Arts. Podczas rozgrywek online każdy gracz musi korzystać z oryginalnego konta gry tzw. SEN wpisanego w swoim profilu na stronie allplay.pl.
•     Metoda rozgrywek 1on1. Można grać tylko klubami i reprezentacjami. Host/klient zostaje ustalony przed meczem lub decyduje rzut monetą. W przypadku rozgrywek online gracz znajdujący wyżej w grupie lub drabince hostuje 1 mecz i ewentualnie 3 mecz.

2. Ustawienia gry:

Typ gry: Rangkingowa

Długość połowy: 6 minut

Poziom trudności: Klasa światowa

Szybkość gry: Normalna

Kontuzje: Wył.

Spalone: Wł.

Kartki: Wł.

Liczba zmian: 3

Adidas Live Season: Wył.

Sterowanie: Dowolne

Stadion: Dowolny

Pogoda: Słoneczna

3. Niedozwolone zagrania:

Zabronione jest używanie następujących zagrań w grze:
•    własnych formacji tzw. custom formations
•    rozpoczęcie gry ze środka boiska w inny sposób, niż przez podanie piłki do tyłu na własną połowę
•    drużyn Światowej XII i Klasycznej XII

4. Rozłączenie:

•    Rozłączenie: utrata połączenia pomiędzy zawodnikami wynikająca z problemów z komputerem, łączem bądź prądem.
•    Umyślne rozłączenie: umyślna utrata połączenia wynikająca z ruchu własnego/przeciwnika. Rozstrzyga admin. Osoba powodująca sytuację może przegrać walkowerem.

Gdy pojawia się rozłączenie Admin akceptuje wynik w danym momencie (nawet jeśli piłka prawie przekroczyła linię bramki, gol zostaje nie uznany) i mecz zostaje ponowiony.
Gracze dogrywają resztę meczu według następujących reguł:
Cza grany---->czas dogrywany po rozłączeniu
0-5min---->cały mecz
6-10min---->85min
11-15min---->80min
16-20min---->75min
21-25min---->70min
26-30min---->65min
31-35min---->60min
36-40min---->55min
41-45min---->50min
46-50min---->1połowa
51-55min---->40min
56-60min---->35min
61-65min---->30min
66-70min---->25min
71-75min---->20min
76-80min---->15min
81-85min---->10min
86-90 min ----> 7min

•     Jeżeli zawodnik zostanie ukarany czerwoną kartką gracze muszą postąpić według poniższych zasad:
•     po ponownym nawiązaniu połączenia gracz, który wcześniej został ukarany czerwoną kartką w celu przywrócenia stanu gry przed utratą połączenia musi niezwłocznie sfaulować zawodnika gracza drużyny przeciwnej tak aby został on ukarany czerwoną kartką (jeżeli zawodnik otrzyma po faulu jedynie żółtą kartkę to czynność faulowania należy powtórzyć tym samym zawodnikiem w celu otrzymania finalnie czerwonej kartki). Jeżeli utrata połączenia miała miejsce natychmiast po otrzymaniu przez zawodnika czerwonej kartki a sytuacja miała miejsce w polu karnym gracza, którego zawodnik został sfaulowany po ponownym nawiązaniu połączenia gracz, który wcześniej został ukarany czerwoną kartką w celu przywrócenia stanu gry przed utratą połączenia musi niezwłocznie sfaulować zawodnika gracza drużyny przeciwnej w polu karnym gracza, którego zawodnik został sfaulowany tak aby został on ukarany czerwoną kartką. W tym celu gracz którego zawodnik został sfaulowany musi oczekiwać z piłką we własnym polu karnym na faul. Czas meczu pozostały do dogrania + obowiązkowe 5 minut jest liczony od momentu wznowienia gry po przyznaniu czerwonej kartki. Gracze po wznowieniu gry w żaden sposób nie powinni utrudniać doprowadzenia do przywrócenia stanu gry przed utratą połączenia (gra na czas, zwlekanie w wykonaniu faulu). Obowiązkowe 5 minut dolicza się tylko raz nawet jeśli w celu dogrania czasu meczu konieczne jest ponowne nawiązanie połączenia (koniec połowy meczu). jeżeli przed utratą połączenia obaj gracze byli ukarani czerwonymi kartkami w równym stosunku po wznowieniu połączenia powinni kontynuować grę bez podejmowania opisywanych tu czynności. W każdej innej powstałej sytuacji związanej z treścią niniejszego punktu oraz w kwestiach spornych ostateczną decyzją podejmuje administrator meczu. - Jeżeli rozłączenie wystąpiło po przyznaniu rzutu rożnego, rzutu wolnego, rzutu karnego lub rzutu z autu dla jednego z zawodników, mecz zostanie wznowiony w tym samym miejscu.

5. Niesportowa gra:

Następujące działania będą uznawane za niesportową grę:
•     używanie programów oszukujących
•     celowe rozłączanie
•     gra na czas poprzez zbyt długie podawanie w obronie na własnej połowie w celu utrzymania korzystnego wyniku
•     oczywiste pozwolenie przeciwnikowi wygrania meczu
•     jeśli Admin uzna, że warunki zewnętrzne(prasa, menadżer zespołu gracza, gracz, kibice) dają lub mogą dać niesportową przewagę graczowi
•     niesportowe zachowanie lub ogólnie kłopotliwe(np. krzyk), niewłaściwe i nieprofesjonalne działania skierowane przeciwko innemu graczowi(nawet w grze)
•     używanie błędów gry określonych przez Admina jako niesportowe
W przypadku wykrycia naruszenia jednego z punktów uznawanego za niesportową grę przez jakiegokolwiek gracza, oskarżony gracz według uznania Admina może otrzymać ostrzeżenie, przegrać przez walkower lub w skrajnych przypadkach zostać zdyskwalifikowany z turnieju.
Podczas rozgrywek Allplay FIFA 12 PS3 Admin może określić inne działania urzeczywistniające niesportową grę.

6. Ustalenia dodatkowe:

Serwer gry:
Rozgrywki online rozgrywamy poprzez serwery Electronics Arts i  EA Arena.

Miejsce spotkań przed meczem:
Miejscem spotkań przed meczem graczy jest kanał #allplay.fifa na Quakenecie, na który moża wchodzić przez stronę http://webchat.quakenet.org/ lub komunikator Gadu-Gadu.

Punktualność:
Gracze zobowiązani są do terminowego rozgrywania spotkań zgodnie z wyznaczoną ramą czasową danej rundy rozgrywek.

Rezultaty:
Potwierdzeniem wyniku spotkania jest przekazanie go po przez odpowiedni skrypt na stronie allplay.pl . W przypadku nie potwierdzenia rezultatu przez obie strony należy wgrać screenshoty z właściwym wynikiem. Osobą zobowiązaną do wgrania wymaganych screenshotów jest zwycięzca spotkania.

Screenshoty (Zrzuty ekranu):
Screenshoty z końcowym wynikem wykonujemy za pomocą aparatu, telefonu komórkowego i tym podobnych urządzeń. Prawidłowy screenshot powinien zawierać nicki obu graczy oraz rezultat spotakania. Screenshoty z emaila z raportem pomeczowym otrzymanym od EA nie będą akceptowane.